lördag 25 april 2015

Rosor och energi

  

Min lördag har varit en energifylld lördag! Härligt när det inträffar (oavsett veckodag) och då skyndar jag mig att njuta av orken innan den går över.

Vi började dagen med en långpromenad upp till soptippen och tillbaka. I sol, ganska ljumt i luften och jag kunde gå ut i linne för första gången i år :). Det finns hopp om bättre tider. Efter en stunds återhämtning över en kopp kaffe - de där backarna är inte att leka med! - gav jag mig med glatt mod in i en härlig vårstädning. Köksbalkongen, köksfönstret, hela köket inklusive vädrande av all textil, kakelskurande och golvtvättande - det nästan glimmar här inne. Sovrummet fick en vanlig veckostädning och havsbalkongen får vänta en dag eller två. Där hänger nämligen den senaste tvätten på tork.
Så gick jag ner och plockade lite blommor och satte lite överallt, gjorde en väldigt stor fruktsallad och slog mig ner framför TV:serien Vita Huset säsong två. Tillsammans med min kära virknål. Och njöt! Två grytlappar, minsann, i rena farten.
   
Måste bara skryta lite med min pyttelilla mataffär och deras frukt/grönsaks-sortiment!
(och jo, jag har ätit choklad också - jag har ätit upp min påskkanin. Jag är inte riktigt så nyttig som det ser ut)

Inga kommentarer: