torsdag 9 april 2015

Det kom ett sms ...

Ett sms från det förflutna - verkligen!

Ibland blir jag bara så häpen. Här sitter jag nere i Grekland, och får en liten fråga om jag möjligen är den xxx, som bodde där yyy och sedan pluggade i zzz? Detta undrar J i yyy.

J var min pojkvän halvår eller så, precis i flytten och min omställning från yyy till zzz. Jag kan inte riktigt minnas vad som inte blev så bra - men antagligen hade distansen en del med saken att göra. Tillsammans med att vi nog inte hade så mycket gemensamt, trots allt.

Hur länge sedan det är? Jo, bara 30 år sedan eller så ... Och vi har inte hörts av sedan dess :).

Häpen, och undrande. Vad får en människa att efter 30 år ta kontakt med någon man släppte taget om så långt tidigare? Ganska modigt, får jag säga. Men dock.

Händer sådant här andra människor också? Det kanske till och med är vanligt?

När jag tänker efter, så blev jag faktiskt uppringd av en annan fd pojkvän sådär en 10 år efteråt. Han undrade vad som gått på tok egentligen, och ville veta vad jag tänkte kring det. Lite sent påtänkt, kanske, och hade nog gjort större nytta för vår relation när det begav sig ...

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag tror att det faktiskt är ganska så vanligt :-)
Har varit med om något liknande, men det hade inte gått så lång tid för honom och mig.

Mitt grekiska liv sa...

Okej, då är det kanske inte bara jag ...