tisdag 14 april 2015

En ljuvlig sommardag

Det är dagens väder-rapport från Smulan. Jag gick ner till bageriet tidigt i morse och det var redan 18 grader. Jag tog ett gott surdegsbröd med mig hem, fortfarande ljummet. Det blev frukosten till mitt morgonkaffe på balkongen - premiär!

Förmiddagspromenaden ställde jag in - jag har alldeles för många halvorganiserade trådar i huvudet just nu - det mår jag inte väl av.

Transport-logistik till Sverige på lördag som inte vill som jag vill. Transportlogistik till och från begravningen på måndag som kräver ett planerande (pga sandwichar och blombukett på ditvägen/ lådor med foton och papper på hemvägen. Besök hos mamma. Skickande av beställda grytlappar. Hitta kläder att ha till begravningen. Kollande med rektor ang. skolavslutningens datum - den är nämligen flyttad en dag framåt till den dagen jag och Unga Damen ska åka ner hit tillsammans, och rektorn är väldigt svårfångad.
Smutstvättshögen måste åtgärdas, helst innan jag åker ...

Eventuellt bokande av hotell och eventuellt bokande av hyrbil och eventuellt bokande av nya flygbiljetter i juni.

En äntligen färdigstickad tröja levererad och klar - och visade sig vara lite för lång ...

Men: jag tog en pytteliten promenad ner till engelska promenadkamraten W på eftermiddagen. Där blev jag bjuden på hennes första försök att baka skånsk äppelkaka. Lite torr var den pga lite otillräckligt med smält smör, men god! Där satt jag några timmar och vilade huvudet (visserligen vilades det på engelska) samtidigt som jag virkade på för fullt.

Den som väntar på bilder får nog vänta lite till, tyvärr ... Livet känns lite småfullt just nu.

Och vet ni vad?! Igår kväll, sent, gick jag ut på balkongen innan jag letade upp sängen. Och då hörde jag ett litet ljust hoande från en dvärguggla uppe på berget. Jätteglad blev jag, vad jag har saknat det ljudet. som höll mig sällskap varenda kväll min första vår här.

Inga kommentarer: