lördag 29 oktober 2016

Dagens stora kraftprov

Jag tog mig till apoteket idag vid lunchtiden. Det var faktiskt bra gjort! Det blåste väldeliga, och mina luftrör gillar fortfarande inte att jag vill använda dem till att andas med. Jag tror de sagt upp sig och gått hem.
De hämnas genast med att tvinga mig att hosta och hosta och hosta ...

Sedan var jag ju tvungen att gå hem också. Det blev inte lättare av att jag nästan kroknade under bördan av alla medikamenter jag skulle släpa hem. På ordination av Promenadkompisen, förstås, som när hon inte promenerar arbetar som sjuksköterska. Jag kommer att ha träningsvärk imorgon!

Panodil, nässpray med kortison i samt hosttabletter. De sistnämnda är inte goda. Men kanske, kanske har jag hostat aningen mindre sedan jag kom hem igen ...

Jag satt i solen på balkongen en stund och lät mig värmas :). Med bara en liten springa öppet i inglasningen hade jag 33 grader där - det var helt underbart! Mitt mini-Grekland :)

2 kommentarer:

Lisa sa...

Ja du...det är inte bara dina luftrör som sagt upp sig :-D mina strejkar fortfarande lite och jag hostar och har mig. Men men...hoppas att vi båda blir bra vad det lider :-)

Mitt grekiska liv sa...

Så synd om dig! Också ;).
Tyckte väl att jag hörde ett hoooost-eko långt bortifrån ...

Jag är bättre idag. men hostan har jag kvar. Krya på dig!