söndag 23 oktober 2016

Lägenhetsnytt


Det är nu det svåraste i renoveringen börjar ... Alla de där små och pyttesmå detaljerna som också måste göras!
Att fylla i med färg på fönsterlisterna där Sonen spikat fast dem, att skruva fast en hasp i köksfönstret, att "knäcka" badrumsgångjärnen så att dörren inte fastnar i hallmattan ... Osv osv.

Det finns ju några stora saker kvar också - som köksgolvet, det vore bra att ha ett :).

Men, om jag kisar lite och inte tittar ås noga i vissa hörn - då kan det nästan se färdigt ut här hemma. Åtminstone beboeligt. Och mitt sovrum är så vackert! Vardagsrummet är hemtrevligt även utan kvartsstav och fönsterlister och halltapeten är så fin!

Varsågoda, så här långt:

 

Fönsterbrädan i marmor ( nu bredvid stegen) kommer att göra sig bättre i fönstret, naturligtvis.

 
Båda borden på bilden har tillhört min mormor en gång i tiden - det kvadratiska vid väggen har min mormorsfar, snickarmästaren, tillverkat. Det är känsla, det.

Och en liten titt på min balkong, som också används (tillfälligt!!) som lager för långa saker man inte vill snubbla över ...
   

2 kommentarer:

Lisa sa...

Men så fint du har det hemma hos dig :-)

Mitt grekiska liv sa...

Tack, snälla du :) Jag blir så glad!