söndag 23 oktober 2016

Med bilder och allt!

Jo, jag vet ... Men jag har varit trött. Och förkyld.  Men nu tänker jag berätta om min födelsedagshelg :).

Med alla tapeter på plats, möblerna nästan på plats och allt renoveringsmateriel undangömt i klädkammaren och uppe på vinden och jag själv ganska renoverad efter hemresa och tapeter och städning - så kunde jag ta emot mina gäster :). De kom alla med varsin snittblomma precis som jag önskat mig -och så här blev buketten!
                      
                         
   
Det skilde lite mera på rosorna än vad bilden visar, det fanns rosa, gulvit, grönvit och aprikos. Sonen kom med den orangea prydnadskålen :).Det trasslade till sig lite med några favoritblommor - det är t ex inte riktigt säsong för pioner eller ranunkler just nu ...











Min familj är numera ganska liten, så vi var 9 personer runt bordet. En trivsam eftermiddag med lägenhetsvisning (de som sett lägenheten hade bara varit här och jobbat för att få den färdig), mysigt och skämtsamt småprat och en väldigt god smörgåstårta.







Den är slut tyvärr ;). Eftersom jag med min "på-gränsen-diabetes" inte kan äta sötsaker längre även om jag längtar ibland, så blev det ingen kaka. Jag ordnade istället en fin ostbricka, och det gick lika bra det :). Fast vi var ganska mätta efteråt.

Dagens tema blev, förutom min ålder, "trilla omkull". Det visade sig att vi har varit bra på det i höst. Jag föll ju handlöst och fick sy tre stygn i ögonbrynet, Äldsta Kusin blev omkulldragen av hunden och bröt foten och Yngsta Kusin hade trillat med cykeln och slagit sig både gul och blå. Och lila och grön.

Sedan hade jag en trivsam lördagkväll helt på egen hand, där jag satt och njöt ännu en gång av min fina dag :). Och kunde titta på min Gammelskogs-sida, där jag nu har fått så mycket hjälp med mitt träd-räddande! 3 500 kr har skogen fått hittills:).

På söndageftermiddagen var det dags för mera firande - väninnorna kom! Körkompisen ända uppe i från Motala och Kollegan bara från andra sidan vår lilla stad. (Promenadkompisen var ju tvungen att jobba, giltig frånvaro) Mera blommor och mera smörgåstårta och ostbricka - och en härlig eftermiddag tillsammans. Och rolig, förstås! Det är omöjligt att inte falla i skratt i sällskap med Körkollegan :)

Jag kunde inte fått en bättre födelsedagshelg. Den ska jag njuta av länge!

  



Inga kommentarer: