onsdag 5 oktober 2016

Rena Centralstationen ...

Även på en väldigt liten Smula i slutet av säsongen (den slutar helt och hållet på söndag) kan trafiken bli livlig!
Igår var trafiken upp till mig extra livlig - först kom Engelska Kattkvinnan inom en kort stund för att hämta en resbag med diverse saker jag inte behöver här längre, för vidare befordran. Varje grekisk ö med självaktning har (minst) en Engelsk Kattkvinna. Hon matar övergivna katter och ser till att de får vård och att de blir steriliserade. Det finansieras genom en liten välgörenhetsaffär inne på Stora Grannön, och nu kommer mina saker till lite nytta :)

Därnäst kom Engelskan med man uppför trappan för en kopp förmiddagskaffe. En trevlig timme med prat om allt möjligt, däribland apor (!).  De åker hem i morgon, så det var lite av "ha det bra över vintern, så ses vi nästa år" över kaffekopparna :)

Jag hann springa ner med mitt vintertäcke för tvätt hos Hyresvärdinnan J (jag har börjat förbereda mig inför hemresan) innan jag hörde mitt namn ropas nerifrån gatan - det var skotten J som ville lämna tillbaka DVD-filmer han lånat av mig. Och prata en stund, förstås :).

Ungefär när han var på väg vidare lät det som en smärre trafikstockning här nedanför. I detta var 1 bil, 3 mopeder och en båt på släpvagn inblandade, samt ett antal väntande bilar i båda riktningarna.
Det var Hyresvärdarna som tagit upp sin modernare båt (läs plast) ur vattnet och backade den på plats intill huset. Resten av dagen upptogs av idogt tvättande och skurande av denna båt.

Nu är jag på väg ner med mina kuddar till tvätt, innan det är dags för promenad med W.

Inga kommentarer: