måndag 24 oktober 2016

Här sitter jag och känner mig sjuk (uppdaterad)

Det är inte roligt! Den envisa förkylningen som tog sig in i ena bihålan redan för tre veckor sedan, den har nu vandrat ner i halsen och dessutom fått mig att känna mig sjuk! Lederna värker - inte ovanligt när jag har en infektion i kroppen. Utan att ha feber så känns det ändå febrigt i kroppen.

Visst är det synd om mig?

Det betyder också att nästan ingenting blir gjort här hemma. Jag bar upp ett par saker på vinden i förmiddags, och så har jag sågat hål i baksidan av hyllan i vardagsrummet. Jag kunde ha tänkt lite bättre från början! Att sätta ett 4-vägsuttag bakom bokhyllan som täcker hela den väggen? Fungerade inte alls! Hyllan är byggbar, så delen som hamnade framför uttaget kunde ju inte ställas mot väggen. Inte heller kunde jag använda uttagen!

Nu har jag sågat "urgröpningar" i bakstycket och lagt in sladdar och annat i ett skåp. Där kan jag komma åt det vid behov :).

  
Skratta inte åt mina verktyg - jag vill säga att köksknivarna var bättre verktyg än sågbladet!


För övrigt har jag halvlegat i soffan och druckit en hel mängd te med grekisk citron i...

PS. Jag glömde säga att jag haft yllesockor, sjal och handledsvärmare. Och filt, förstås.

PS 2. Nu, klockan 20.12 har förkylningen vandrat ännu längre ner. Nu har jag ont i luftrören också :(.

Inga kommentarer: