fredag 14 oktober 2016

Firande i dagarna tre!

Imorgon fyller jag jämnt, 60 år. Men utan att jag riktigt märkte det har gratulationerna redan startat :) Promenadkompisen, som var inbjuden tillsammans med mina andra väninnor på söndag, har blivit inbeordrad att jobba (så är livet som sjuksköterka nuförtiden, när allt fler beger si till Norge och Danmark). Därför blev jag utbjuden på födelsedagsfika i förmiddags, på fiket nere vid kyrkan. En härlig stund, där vi hann prata ikapp oss och bara vara :). En liten promenad hann vi också med, så skönt att komma in i vanliga rutinerna igen.

Hon hade med sig den första blomman till min samlingsbukett :), en vacker gerbera. Den skulle egentligen varit en ranunkel som är hennes absoluta favoritblomma, men det finns visst inte vid den här tiden på året.

Hon hjälpte mig dessutom att kånka iväg med alla kartonger och all plast till återvinningen - min säng var väldigt väl förpackad! Och hjälp med att bära upp all dricka till helgen fick jag också :).

Och för en stund sedan blev jag uppringd från England! Det var en av mina engelska vänner som jag lärt känna på Agistri - han ville gratulera mig på min speciella dag idag. Hmm, sa jag - det är i morgon. Nej, nej, sa han - idag är ju sista dagen du är i 50-årsåldern!

Det är engelsk humor, det :)

Till min förvåning har det börja komma in pengar till min födelsedagsinsamling hos Naturarvet :). Jag vet att det är det enda jag önskat mig, men det var ändå konstigt att se att det fungerar, och att jag blir uppvaktad! Titta gärna in och se min hälsning :)

http://insamling.naturarvet.se/campaign/anitasdunge

Resten av min sista dag i 50-årsåldern går åt till att städa och röja undan i köket, som fungerat som byggförråd sedan jag flyttade in ...

Inga kommentarer: