lördag 8 oktober 2016

Hemresa - med frågetecken

Måndag morgon ska jag bege mig till flygplatsen här i Grekland, jag ska vara hemma i min svenska lägenhet måndag kväll. Tisdag-onsdag ska jag tapetsera och flytta tillbaka alla möbler, och på onsdag kommer också mamma. Den eftermiddagen har jag en bokad tid hos hårfrisörskan. Torsdag förmiddag ska min nya säng levereras :). På lördag ska jag fira min väldigt jämna födelsedag med familjen, och på söndag tänkte jag bjuda in vännerna.

Om nu inte om vore ...

Flygledarstrejk är utlyst här i Grekland. Inga plan alls kan flyga över grekiskt luftrum imorgon söndag, måndag (!), onsdag eller torsdag. Jag sätter ingen stor slant på att jag kommer hem den här kommande veckan, inte heller på att min planerade födelsedagshelg blir som jag tänkt ...

Silverkanten på mitt moln är ändå att solen skiner och att min nya solstol levererades hem till mig idag på förmiddagen :) Så där kan jag ju sitta och njuta om jag inte får resa hem! Den ser ut precis som jag tänkte mig, och dynorna jag köpte till är fina! Det är lite för sent på säsongen för att placera den där den ska vara - på havssidan. Där är det ingen njutning att sitta längre - kallt och blåsigt!

Inga kommentarer: