torsdag 13 oktober 2016

Jodå, jag kom fram

Om någon nu undrar ...

Jag kom hem till min nya  lägenhet vid 20-tiden i måndags kväll. Där möttes jag av ett fantastiskt nytt parkettgolv i hallen :). Sonen är en väldigt duktig golvläggare, vet jag nu, och hade lagt mycket möda på detaljerna. Jag blev så glad, och så stolt!

Jag skulle nog stannat i hallen - resten av lägenheten var hemsk att komma hem till! I sovrummet var den nya parketten osynlig under skyddsplast och ett lager slipdamm från slipningen av väggarna. Dit kunde jag inte gå in.

I köket var det byggkaos ... I vardagsrummet möttes jag av ett berg av möbler och saker - hu, så hemskt! Visserligen var jag trött, men jag stod inte ut. Dessutom hade jag ingenstans att sova, så fullt var det därinne.

Överallt låg en hinna av slipdamm, trots att Sonen haft stängd dörr när han slipade och sopat upp det värsta.

Jag dammsög och torkade av mitt fina hallgolv och släpade sedan ut hallhyllan och fick den på plats. Kökssoffa och köksbord släpades ut i det kaotiska köket, efter att jag samlat ihop skräp och dammsugit och föst ihop saker i ett hörn :).

Framåt 23-tiden fick jag ner madrassen på vardagsrumsgolvet och sov tämligen gott. Kl 7 i tisdags vaknade jag och satte igång igen. Packa upp, bära upp på vinden, dammsuga sovrummet så att jag kunde vistas därinne, handla, förbereda för tapetsering ... Men jag var för trött, helt enkelt. Det blev ingen tapetsering.

Igår kom jag däremot igång, och idag är det färdigt :). Precis som jag tänkte, om än lite mycket mönster. Jag är inte van!
Idag levererades äntligen min säng - massiv ljus ask som väger mycket! Jag fick öppna förpackningarna nere i trappan och bära upp delarna en i taget. Den är hopskruvad  också, jag tänker mig att premiär-sova där inne i natt :). Sovrumsparketten var nästan ännu finare än hallgolvet, när jag hittade den under plasten! Som slutkläm har jag släpat och burit in de möbler som ska vara där inne, så nu har jag bara madrassen kvar inne i vardagsrummet :). Den åker upp på vinden imorgon!

Inga kommentarer: