onsdag 26 oktober 2016

Nattliga bestyr

Det är jobbigt att vara sjuk. De mest konstiga saker händer mig ...

Mina stackars luftrör gillar inte riktigt att jag vill andas, så det tog ett tag att somna igår kväll. Men redan kl 4 vaknade jag intrasslad bland genomblöta lakan och kuddar. Det var inte kul alls. Att behöva byta lakan och duscha kl 4 var heller inte särskilt kul. Och jag frööös!

Jag kunde inte somna om. Efter en timme drack jag en kopp hett te med citron och honung. Hjälpte inte. Åt en liten smörgås - hjälpte inte. Läste ett tag, nej ...

Halv 6 var jag fortfarande vaken, så då steg jag lite vingligt upp och började sortera  inne i linneskåpet. Jag upptäckte oordningen där när jag försökte hämta rena lakan ...

I farten blev det lite sorterat på hyllan i klädkammaren också - där låg en del som skulle till linneskåpet :). Efter strykning, förstås. Så nu har jag två stora högar med väntande stryktvätt som ligger på divanen. Och nu fryser jag alldeles förfärligt igen trots yllesockor och handledsvärmare, så det kanske är en bra idé att ställa sig i närheten av ett varmt strykjärn?

Eller inte ... Jag är ju sjuk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Aj, krya på dig! Arbete är förbjudet när man är sjuk :)/H

Mitt grekiska liv sa...

Har jag aldrig hört ... När jag jobbade kallades det "sjuknärvaro" ända tills närvaron gick över i frånvaro! Fast jag jobbade inte natt då, förstås. Bara dagar, kvällar och helger ;)