tisdag 1 november 2016

Strömavbrott ...

Igen!

En av anledningarna till att jag trivs så bra på Smulan, är ju den relativa anarkin som råder på en liten ö i ett land med stora problem och väldigt gammeldags (o)rutiner. Som omväxling jämfört med mitt välorganiserade fosterland är det lite välgörande och befriande när alla planer ställs in för att båten gått sönder/vattenbåten är försenad/strömmen har gått/ butiksägaren har ett dödsfall (eller bröllop)(eller dop) i familjen och stänger butiken och ger sig iväg på obestämd tid .... Utan lapp på dörren, givetvis!

Men nu börjar det kännas komiskt här hemma :). Jag har varit hemma i tre veckor, och idag inträffade det tredje strömavbrottet sedan jag kom! Hela staden lär ha drabbats. Strömmen är tillbaka se'n ett par timmar - men inte internet.

Så på sedvanligt grekiskt vis har jag tagit med mig min hemlösa dator på promenad (tur jag tränat nere på Smulan), och sitter med en kopp kaffe nere på husets pizzerian. Kaffet är bara till för att berättiga min närvaro här ;).

PS. Enligt vår hemsida har kommunen haft 10 strömavbrott sedan 4 okt :) Och jo, nu är datorn och jag hemma igen.

Inga kommentarer: