lördag 5 november 2016

Novemberlördag

Jag har piggnat till lite. Tur är väl det - med ett väldigt typiskt novemberväder utanför kan man bli både deppig och sjuk bara genom att titta ut! Grått, regnigt, grått, molnigt och grått. Och kallt!
Det började mörkna redan vid 15-tiden, det var inte roligt!

Min hosta har lättat lite, det är jag väldigt glad för däremot. Penicillinet börjar härja runt bland lungbakterierna tror jag.

Inte mycket har jag gjort, men mera än igår (och de senaste 3 veckorna). Jag jobbar lite på vad jag kommer ihåg av den där "småsakslistan" jag pratade om för några dagar sedan. Jag har alltså skruvat fast en hasp i köksfönstret, flyttat köksklockan till en annan vägg, burit upp lite på vinden och hämtat ner lite annat. Som färg och tapetbitar, så nu kunde jag "lappa i" tapeten i vardagsrummet. Det fattades små strimlor längst upp vid taket på några ställen - men nu gör det inte det längre :).

Imorgon ska jag bättra på takfärgen i sovrummet - det finns ett par missar. Det var en aning bråttom med taket innan jag begav mig till Smulan i augusti, ju. Taket var inte ens torrt när jag åkte :).

Om det kunde bli lite bättre väder i morgon skulle jag kunna cykla till posten och hämta mina nya divan-ben som har anlänt från England. En  julklapp till någon ska också hämtas, men det är ju hemligt, förstås!


Visst behöver vi piggas upp? En kvällsbild från Smulan i oktober ...   

       

Inga kommentarer: