fredag 1 maj 2015

Invasion

Jag har blivit invaderad! Av 13 nya husdjur, troligen inom endast 10 minuter. Så de var väldigt snabba!
Jag talar om mygg.

Det var en sådan skön kväll i går att jag lät ytterdörren stå öppen en stund efter att solen gått ner. Stort misstag! Så sent som i förrgår kväll tänkte jag att vi har ovanligt lite mygg i år, de brukar vina runt mina öron så fort det slutar regna. Nu har de anlänt. Och jag fick tillbringa gårdagskvällen med att jaga oönskade husdjur.

Istället för 13 nya husdjur har jag nu 13 små lik. Och jag bryr mig inte ett dugg om vad ev. djurvänner tycker om detta. Jag har förresten även 3 myggbett. 13-3 alltså, mellan mig och myggen :).

2 kommentarer:

Lisa sa...

Ojoj...lät inte alls roligt med dessa, nu, döda husdjur. Jag kan komma ner till dig, för runt mig blir det aldrig några myggor :-)

Mitt grekiska liv sa...

Var då snäll och håll dig nära! För mig letar de upp först av allt!