onsdag 13 maj 2015

Bara mig själv kvar :)

Städat badrum och kyl, tvättat, packat, fernissat byrå x 2, uthärdat strömavbrott i 9 timmar och checkat in. Stekt de sista äggen att ha som matsäck imorgon förmiddag, och lämnat över lite överblivna gröna bönor till Promenadengelskan.

Hon och jag gick förresten på långpromenad idag, ner till stranden på andra sidan Stora Grannbyn. Vädret har varit härligt efter de senaste dagarnas regnande och blåsande - som den bästa sommardag i Sverige!

Nu ska jag duscha, tvätta håret och gå för att äta lammkotletter uppe på Hotellets taverna. Engelskan och hennes man föreslog det för min sista kväll.

Fick veta av mamma nyss att det är 10 grader, blåsigt och regnskurar där uppe i norr. Uppskattas inte alls! Klar bättring det närmaste dygnet önskas på det bestämdaste.

8.50 imorgon bitti går första båten till fastlandet. Den ska jag åka med.

Och javisst, ja: Jag måste köpa några äpplen till resan och några tomater till Promenadkompisen därhemma.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Och nu är du väl hemma i lilla kalla Sverige igen, så jag hälsar dig välkommen hem :-)

Mitt grekiska liv sa...

Tack, snälla :) Jag tog solen med mig hem!