söndag 24 maj 2015

Veckans söndagslyx :)

Idag har jag unnat mig TVÅ promenader tillsammans med Promenadkompisen. En ganska kylslagen i morse och en lite kortare och lite varmare i solen sent i eftermiddags. Härligt! Vi gick igår också, och en ny morgonpromenad väntar i morgon.

Nu ikväll har jag garderobs-shoppat! Det ultimata nöjet, tror jag - nya (=bortglömda och undanlagda) kläder som jag inte använt de senaste åren. Utan att det kostat mig ett öre :). Nu, alltså. De kostade förstås när jag köpte dem, men det har skett vissa avskrivningar i budgeten under tiden som gått :). Flera tröjor och flera linnen, precis vad jag behövde. Och så en liten hög med alldeles för små linnen som Unga Damen ska få titta på när hon trillar in - kan kanske duga som träningskläder om de passar? Och så blev det en liten hög med kläder som ska till välgörenhet. En rockad i skåpen, alltså.

En sak till har jag unnat mig idag: jag cyklade ner till lägenhetsvisning. Ett helt nybyggt hus, där ingen bott ännu. Jag skulle titta på tvåor, ett rum mindre än jag har idag. Och 60 år yngre, ungefär ...Det var lite roligt att titta. Tyvärr uppskattade jag inte alls de tvåor jag såg, den enda tänkbara lägenheten var en trea mot innergården och med vackert ljus från 3 håll. Större än den jag har, och den skulle bli betydligt dyrare också. Så - nej tack. Jag stannar här ett tag till. Men tanken på att flytta till ett mindre boende får växa till sig. Och till min förvåning kändes det inte HELT otänkbart att bo i ett nybygge. Det hade jag aldrig trott!

Inga kommentarer: