tisdag 5 maj 2015

Sportigt värre!

Ja, alltså inte jag, förstås. Om någon nu trodde det. Nej, det är min lilla Smula som satsar för fullt på att bli attraktiv i omvärldens ögon. Så i år återkommer både beachvolley-turnering och ett minimaraton.
Jag kan meddela att jag inte tänker ställa upp i någotdera - men beachvolleyn är nog given för Barnbarnstjejen. Båda evenemangen går av stapeln i juni, när vi är här tillsammans.
Angående minimaran sa hon så här: "Jag kommer inte att orka hela ju, men man kan alltid försöka!"
Friskt vågat är hälften vunnet :)

Fast jag har ännu inte berättat att man springer härifrån ner till Södra Byn - och tillbaka! Nästan oavbrutet i backar ...

Jag har varit nere på Gyrosstället och pratat med Äldste Hyresvärdssonen ikväll, och fått höra om en del av de härliga planer ett gäng av de yngre företagarna har för sin ö. De är barn till den nuvarande generationen entreprenörer med sina hotell och sina tavernor och börjar ta för sig. Det är så roligt att följa dem!

Tidigare idag blev jag minsann tillfrågad om jag kan tänka mig att hjälpa till med översättning engelska/grekiska och tvärsom. I nödfall. Nödfallet består i att M uppe på Hotellet ska ha barn vilken dag som helst och kommer att befinna sig inne på fastlandet några dagar, medan maken och tillika Hedersbrorsonen ska sköta poolbaren och lunchen. Utan att kunna engelska :). Jag har lovat att hjälpa till! Bäst att jag packar ned mitt lilla lexikon i badväskan den veckan jag är kvar.

Och nej, jag har inte simmat! Det är kallt!

Inga kommentarer: