söndag 17 maj 2015

Omväxlande dag

Jag är fortfarande på grekisk tid, en timme före den svenska. Vilket betyder att jag vaknar före 7 på morgonen bara för att min kropp tror att kl är 8.

Nåja, jag får långa och bra dagar på det här viset. Jag har hunnit med en blåsig promenad med kollegan, och sedan fortsatte jag på egen hand ut mot vårt outletområde. Både för att röra på mig lite mera, och ta en liten kik på ev. fynd. Jag hittade många fynd, men avstod från de flesta. Till slut föll jag dock :). Två st vita sommarlinnen, 3 par ankelsockor och till sist en träningströja till Unga Damen. Ska hon gå på idrottsgymnasium i höst så kommer hon att behöva kläder! Allt det där betalade jag bara 160 kr för, så jag var ganska nöjd med fyndandet.

Till middag lagade jag min gryta på kycklinglever - åh, så gott det var! Det var längesedan.
Mitt i middagen lät det så konstigt utanför ... En kraftig hagelskur smattrade mot fönster och balkongtaket av plåt.

Och så ringde jag Unga Damen för att bli uppdaterad på hur hennes liv ser ut just nu. Det har varit, och är, nationella prov stup i kvarten och bäst hittills hade engelskan varit. På torsdag ordnas det skolbal i förra stadshuset, en underbart fin gammal byggnad som kommer att bli helt rätt till en bal. En stor sal med vackra balustrader och fint trägolv - vilken inramning! En fin långklänning har hon skaffat till detta celebra tillfälle :)
Veckan efter är det Lärarmiddag, även det en tillställning av det tjusiga hållet tyckte jag mig förstå.

Och på torsdag på dagen är det Kommunmästerskap i friidrott för skolorna. Unga Damen är hittills uttagen till kulstötning och 1000 m löpning, men det är ett par grenar kvar som ska tas ut. Höjdhopp och längdhopp, om jag hörde rätt. Blir hon uttagen till ytterligare någon gren byter hon ut löpningen, trodde hon. Hon undrade om jag kommer för att titta på tävlingarna, och det är klart att jag gör! Hennes sista Kommunmästerskap.

Dessutom  hennes sista veckor i vår lilla stad. Det kommer att kännas tomt till hösten, när hon inte kan titta in en stund efter skolan. Framöver får vi bestämma träff när vi vill ses :). Eller kanske jag egentligen menar :(.

Inga kommentarer: