onsdag 6 maj 2015

Jag har simmat!

Premiären skedde idag, 500 meter i en ganska sval pool, får jag säga. Men ändå rejält varmare än bara för ett par dagar sedan :).

I förrgår var poolen fortfarande isande kall. Det kände jag på den stortå jag doppade ytterst försiktigt. Igår var det lite mindre isande, så jag doppade hela stortån och fingrarna på ena handen. Fast inte samtidigt. Idag var det bara kallt! Så då stålsatte jag mig och tog mig i vattnet så fort jag kunde.

För säkerhets skull hade jag kollat med min badtermometer först, men den visar fel. Det är jag helt säker på. Min nästan vinterbadande Kollega som tycker att vattnet hemma känns friskt bara det  överstiger 7 grader (eller så) skulle nog småfnissa lite åt mig i smyg. Termometern visade 24 grader, men den är sönder. Det måste den vara! Det var väldigt kallt. Men åt det mera friska hållet när jag jobbat mig lite varmare.
I luften var det 28 grader idag - undra på att vattnet värms upp snabbt nu!

Imorgon ska PromenadEngelskan och jag bege oss upp på berget en vända. Med tanke på värmen startar vi en timme tidigare än vi brukar. Mycket vatten och kameran ska följa med. Jag har lagt två vattenflaskor i frysen - då håller vattnet kylan lite längre och smakar lite mindre plast.





Inga kommentarer: