söndag 10 maj 2015

Trött söndag

Jag la mig tidigt igår kväll, vaknade vid 8 och tog mitt morgonkaffe och läste lite i "kökssoffan". Råkade somna igen - och vaknade inte förrän kl 11!

Resten av dagen har gått i liknande stil. Jag tror att jag sovit så mycket att jag är trött av det.

Det lilla jag åstadkommit är att börja organisera mig lite, att plocka fram resväskan, börja lägga fram det som ska med hem till Sverige, ringa mamma (det tar alltid en bra stund) och laga mat. Förresten diskade jag också. Och flyttade stryktvätten från sovrummet till en köksstol, så att den ska bli struken innan jag stänger lägenheten för några veckor.

Jag gick upp en vända till Hotellets pool, dels för att simma lite och dels för att se om jag behövdes som översättare mellan grekiska och engelska. Det blev inget simmat, jag bara fikade och läste ut min bok. Inget översättarjobb heller, idag. De andra dagarna har jag hjälpt till en del, det har till och med fungerat :). Väntan på Hotellbebisen fortsätter ...

Jag fick ett foto idag med mailen. En bild på mina grytlappar i butiken i Stockholm - min första "riktiga" försäljning :).

4 kommentarer:

Lisa sa...

Nu har jag inte läst på din blogg på ett tag, så jag frågar istället :-) När åker du hem till Svedala igen då? Och hur länge blir du hemma innan det bär av till Smulan igen?

Mitt grekiska liv sa...

Jag åker härifrån på torsdag morgon, och åker ner hit tillsammans med Unga Damen dagen efter skolavslutningen. Då stannar vi på Smulan i tre veckor.

Lisa sa...

Åh så trevligt att du Unga Damen med dig på lite semester :-)

Mitt grekiska liv sa...

Jag ser verkligen fram emot att få ha henne här så länge, det är nästan henne jag längtar mest efter när jag är här.