måndag 11 maj 2015

Det regnar och regnar och regnar

Precis som förutspått, så drog regnet in över Smulan vid 15.30-tiden. Sedan dess har det bara fortsatt, stundtals tillsammans med blixt och dunder. Mörkt och gråmulet och hällregn är jag inte van vid längre, det kändes nästan som hemma!

Jag hann en förmiddagspromenad och en sväng upp till Hotellet för att kolla bebis-läget (fortfarande kvar i magen) och dricka en kopp kaffe innan regnet kom, men sedan har jag mycket bestämt stannat inomhus. Liksom resten av ö-befolkningen! Spaghetti med kycklingbitar och grönsaker till middag, lite virkning och en gammal film med Hugh Grant och Sandra Bullock (2 weeks notice) - det är min eftermiddag.

Och så har jag pratat med Unga Damen en stund, det värmde mitt farmorshjärta! Hon befann sig hemma i min lägenhet, mellan skola och fotbollsträning, så jag kunde ringa henne via skype.

Jag har bara två dagar kvar här nu - det känns så konstigt. Tycker att jag nyss kom hit, samtidigt som den svenska delen av mitt liv nästan känns som bortglömd. För att jag varit borta så länge.

Den här gången ska jag försöka få med mig både svenska och grekiska dörrnycklar hem. Liksom pass och biljett. Och mig själv.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Kan säga att vädret är inte så roligt här hemma heller. Inget regn (än så länge), men det känns lite som att det hänger i luften.

Mitt grekiska liv sa...

Det blev bättre idag - men attans vad det har blåst!