torsdag 28 maj 2015

Lite gratispyssel

Jag har glömt nämna mitt fyndletande på sistone. Delvis pga att jag inte haft tid och ork att leta. Men jag håller fortfarande på med att fylla i enkäter som ger ersättning, och lite då och då kommer jag fram till utbetalningsgränser.

Den senaste veckan har jag beställt 3 presentkort på 100 kr vardera från olika enkätföretag. SIFO var ett av dem, de andra har jag glömt. Återkommer när de dyker upp (eller kanske ner) i brevlådan.

Idag när jag åkte till storstaden Malmö passade jag på att lösa in några presentkort också, som fått ligga till sig lite i hyllan :).
Jag hade 200 kr på Åhléns och en 50 kr-check i medlemsbonus. Min favoritaffär! Idag sålde de Nivea solprodukter med 25 % rabatt, och så fick man en present på köpet. För varje produkt!
Oemotståndligt för mig förstås, som ju är storförbrukare av solkräm. 1 solstift och 1 solspray (till Unga Damen) gav mig också 1 halsband och en rejäl Nivea-kasse. För 120 kr, som jag betalade med presentkort. Och så fick jag ju ny bonus för köpet ...

Därifrån fortsatte jag bort till Designtorget som har så vackra, roliga och fina varor - men dyra! 900 kr hade jag att handla för där (tror att de presentkorten kommer från inlösta SAS-poäng) så jag unnade mig något jag längtat efter jättelänge: en liten Stringhylla. Nytillverkad, med svarta gavlar och hyllplan i valnöt. Och vacker. Efter inlösta presentkort kostade den mig 85 kr :).

Till sist gick jag in på Forex och växlade till mig euro inför juniresan till Smulan.


Sedan åkte jag hem.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Oj vad du har fyndat :-) Roligt när man inte behöver lägga ut så mycket egna pengar.

Mitt grekiska liv sa...

Det är absolut bästa shoppingen :)