måndag 25 maj 2015

Läser alldeles gratis

Oj, vad jag läser just nu! Jag har fått förmånen att få prova "Storytel", en ljud- och e-bokstjänst på nätet. Helt fritt, under en månad. Och jag behöver inte ens cykla ner till biblioteket :). Som födelsedag och julafton på en gång för en boknörd som jag.

Just nu blir det alltså inte så väldigt mycket gjort för övrigt ...

Ljudböcker har jag aldrig provat och jag vet inte om det blir så nu heller. Jag tror att jag ska bli irriterad av att någon annan läser. Jag tror också att det går alldeles för sakta. Jag läser nämligen fort!
Men e-böcker, det blir jag mer och mer förtjust i. Jag köpte mig en särskild e-bokläsare för två år sedan, med tanke på Greklands-väskorna, de är tunga nog som de är.

Jag gillar alltså konceptet att låna över nätet, inte minst av miljöskäl. Tänk så mycket mindre trä som går åt när man inte tillverkar papperet! Fast jag vill hålla en "riktig" bok i handen också, då och då. Smidigt och enkelt är det också med nätet.

Det jag märker redan nu, när jag letat genom boktips och olika bokkategorier, det är att just för en snabbläsande boknörd som jag så räcker inte utbudet. Åtminstone inte av e-böckerna. Jag ser att det finns fler titlar att välja på som ljudböcker. För mig kommer det inte att vara värt månadsavgiften i längden - däremot en månad då och då, för att läsa ikapp mig av den senaste utgivningen.

Men så länge min gratismånad varar så frossar jag i allehanda böcker :).

Boktips från min läslista:
Kristina Ohlssons deckare, Lee Childs serie om Jack Reacher, Karin Alvtegen, Sara Kadefors, Jonathan Tropper, Jan Guillou's serie Brobyggarna.

Inga kommentarer: