lördag 16 maj 2015

En bebis!

Tänk att hon bestämde sig för att våga sig ut i världen, lilla A. Första Dotter till Hedersbrorsonen och hans Hotell-M. Första Barnbarn till Äldre Hotellvärden. Hon föddes i torsdags eftermiddag, medan jag befann mig i luften mellan Grekland och Sverige. Hon väntade säkert på att jag skulle ge mig iväg ...

Idag började jag dagen med en ganska lång promenad med Kollegan - vi gick ner till och runt motionsslingan och njöt av alla de olika ljusgröna nyanserna på träd och buskar. Häggen blommar för fullt, liljekonvaljerna är nästan utslagna och det kvittras i alla vrår av fåglar. Vi fortsatte ner mot havet där det blåste kallt om ryggen och doftade salt tång.

Sedan begav jag mig raskt in till Stora Grannstaden för att träffa mamma nere på sta'n. Där kikade vi in i några butiker och jag fyllde på med 4 nya linnen, med 25% rabatt, förstås :). I härlig ekologisk bomull.
Vi tog bussen hem till mamma, där hon bjöd på sjömansbiff och rabarberkaka med vaniljsås. Jag åt och jag åt! Det gjorde hon också, förstås. Middagen åt vi vid 2-tiden, och jag har inte blivit hungrig ännu. Jag åt, alltså.

Promenadkompisen har ju övergivit mig över helgen för att åka med familjen till ett mycket stort och välkänt (från TV) köpcenter uppe i Halland. Därifrån har jag fått några meddelanden - alltmer desperata efterhand! Hon blev påkörd av kundvagnar och där var rörigt och där var folk överallt. Till slut flydde hon in i Sportbaren :). Sedan har jag inte hört av henne något mera - jag hoppas att hon kom ut med livhanken i behåll.

Till sist föll jag för frestelsen att köpa några nya pocketböcker: Jojo Moyes 100 mil, David Nicholls Vi och Jonathan Troppers Plan B. Tre trevliga författare, som piggar upp mig med sitt sätt att se på världen. Jag letade lite efter en semesterbok till Unga Damen också, men den jag helst ville ha har inte kommit ut i pocket ännu, den ska vara på gång.

Inga kommentarer: