söndag 2 mars 2014

Det blev en cykel!

Jodå, det blev det :) Jag orkade varken lägga mer tid eller mer pengar på att pyssla om den gamla, som jag köpte begagnad för 12 år sedan. Då var den i väldigt fint skick, men nu är den lite åldrig och har sina krämpor här och var ... Inte så konstigt - den har fått rulla många mil!


Kanske var det inte det rätta ekonomiska tillfället att köpa en helt ny cykel (med tanke på
att min Greklandsresa närmar sig) - men det blir det nog aldrig ... Och nu var jag trött på att gå!

Grön och fin är den, jag fick kämpa lite med mig själv så att jag inte köpte en svart :) Som jag råkar välja varenda gång - vad jag än ska köpa nytt.

Det har blivit några små gratisfynd också de senaste dagarna - en vit chokladmousse från Kockens och en stor flaska CocaCola någonstans ifrån. Båda kan vara bra att ha när jag bjuder in familj och vänner - jag gillar inte något av det :)
Dessutom fick jag 50 kr rabatt som ny kund hos shopping4net, och med fri frakt fick jag betala endast 9 kr för ett Barbapapa-spel.

Sist men inte minst har jag kommit in i ett flyt vad gäller motionen: 3 promenader, 1 vattengympa-pass och ett par cykelturer på nya cykeln har det blivit denna veckan!

Inga kommentarer: