torsdag 27 mars 2014

Små reparationer

I eftermiddags gick jag en liten sväng på byn, och satte mig nå'n timme i en skön soffa på en bar med en kopp kaffe och min virkning. (Det går inte så bra att virka just nu - jag har klippt mig lite i pekfingret).
En engelsk bekant passerade med sin man och kom in och pratade en stund. Vi var kurskamrater på de grekiska lektionerna förra våren - men tyvärr har det inte blivit några i år. Kanske för att ö-rådet inte har råd att låta hålla dem längre.

På väg hem hittade jag Joula och hennes söner vid vägkorsningen. Fulla med målarfärg var de allihop - nu ska lägenhetshotellet där borta fräschas upp inför säsongen. Till min glädje fick jag veta att mannen nu hade fixat min dusch, det läckande röret från badrumsvasken och den väldigt lösa toalettsitsen. Så nu slipper jag ta spjärn för att inte halka av :). Ner i den där vattenpölen på golvet ...

En annan badrumsvask ska jag också få, men inte nu, utan "tin alli mera", som betyder "en annan dag". Det ska bli spännande!

Dessutom fick jag hjälp av Joula att reda ut hur varmvattenberedaren fungerar - nu kan jag duscha!


Inga kommentarer: