onsdag 26 mars 2014

Småpyssel och shopping

Idag blev det en tur till Grannön för att leta efter lite heminredning och för påfyllning i matförrådet. Det blev samtidigt en lite längre promenad än jag tänkte mig ...

Jag visste förstås att jag hamnade på fel gata. Men tänkte att den här gången hittar jag nog en gata att svänga höger på, så att det kunde bli rätt ändå. Det gjorde jag inte. Men tröstade mig med att det nu blev en långpromenad ändå idag. Trots träningsvärk och ömmande muskelfästen lite överallt i kroppen. Kan senor också värka? I så fall gör mina det. Och lederna.

Hem kom jag, med en massa kassar fulla med allt möjligt - blommor, kuddar, lakan, madrasskydd, förlängningssladd och en köksklocka. Och mat. Och tyvärr också grekiska chips till extrapris. De är väldigt goda.

Hemma igen upptäckte jag att min dusch inte lagats idag heller. Nu gjorde det inte så mycket - jag insåg nämligen i morse att jag inte har något varmvatten. Men jag har en varmvattenberedare. Som jag inte har en aning om hur den fungerar. I förra lägenheten hade jag soluppvärmt varmvatten.

Istället för att bli ren pysslade jag. Alla kläderna blev vädrade i solen (jadå, den skiner) så att de slapp ligga i en hög på extrasängen, nu fick de flytta in i garderoben. Och då blev sängen ledig så att den kunde förvandlas till soffa istället. Och det blev så fint och ordningsamt att jag började stuva undan och organisera lite av varje, som jag travat i vrårna.

Sedan var jag faktiskt väldigt trött, så då la jag mig på min nya TV-soffa och läste. Tills det var dags att gå ner till gyrosstället för att äta kvällsmat och be om hjälp med hur varmvattenberedare fungerar. De hade stängt. Jag trodde stängningen var i morgon - det var det inte. Det är därför jag påmint mig om hur goda de grekiska chipsen är. Men jag fick åtminstone en liten promenad till runt byn :).

Inga kommentarer: