lördag 29 mars 2014

Morgonpromenad



Det var något fel på klockan i morse. Eller åtminstone var den konstig.

Jag vaknade 20 i 7, vilket är väldigt tidigt, med tanke på att jag är en timme före Sverige. Alltså egentligen 20 i 6. Det vägrade jag gå med på, så jag somnade om och vaknade kvart i 8 - betydligt mera mänskligt.

En av mina första tankar var att "nu ska jag börja med mina morgonpromenader - det är dags att komma igång!" Så jag steg upp och klädde på mig och gick ut. Eftersom jag ville ha koll på hur lång tid jag var ute kastade jag en blick på köksklockan på vägen mot ytterdörren. Då var den 10.00!

Min nyinköpta grekiska klocka - hade den redan slutat fungera?!

Det hade den inte. Den fungerar alldeles utmärkt. Jag måste ha somnat om en gång till, den här gången utan att märka det.

Promenaden tog 40 minuter och jag vinkade åt en hel del bekanta på vägen runt Grannbyn. Bergsbyn har jag inte vågat mig på ännu ...

Inga kommentarer: