söndag 23 mars 2014

Sista kvällen ...

Nu är jag nästan resklar, minsann! Några småsaker kvar att pyssla med - som att duscha t ex ...

Och så finns det en rad ogjorda saker som jag helt enkelt har strukit från att-göra-listan. Det där med att tvätta fönster och hänga upp rena gardiner hör dit. Jag kommer ju snart hem igen :), så jag tar det då! Massor av tid kommer jag att ha över till sån't, det är jag säker på.

Lite resfeber har jag ikväll. Lite oro att försova mig i morgon bitti - jag ska upp sådär vid kvart i 5. Halv 6 kommer Promenadkompisen för att skjutsa in mig och mina väskor till morgontåget innan hon kör till jobbet.

Förmiddagen tillbringade jag förresten med att packa färdigt Stora Väskan - och att väga den. Och packa om den. Och väga den. Och packa om. Och väga den igen.
Nu tror jag att Stora Väskan kan passera viktkontrollen. Handbagaget har fått ta över en del saker - det brukar inte vägas, som tur är ...

Jag har hunnit med att vara inne i Grannstaden och sett Barnbarnstjejen spela träningsmatch i fotbollen. Vinst med 2-0 och en riktigt bra match :). Nu blir det inte fotboll på ett tag för mig.

Imorgon kväll vid den här tiden sitter jag i min nya lägenhet nere på Smulan. Troligen fryser jag! Utkylt och genomfuktigt är det säkert efter vintern på den lilla ön. Jag minns (hu!) hur rått det var förra året - och att det tog några dagar att få varmt inomhus. De grekiska husen är byggda för att hålla värmen ute - inte hålla den inne, som våra svenska hus. Himla bra på sommaren - men inte i mars :).

Mitt Internet där nere är förstås inte klart och igång ännu. Det trodde jag inte heller, förra året var det en följetong från ankomsten i mars ända långt in på höstvistelsen. Visserligen var det en annan hyresvärd, men jag lärde mig att inte förvänta mig en svensk effektivitet ...

Jag återkommer när (och om) jag får en uppkoppling som fungerar! Nu väntar duschen.

Inga kommentarer: