fredag 14 mars 2014

Fredag kväll

Och jag tar en liten paus i virkandet framför TV:n. Jag väntar på att kvällsmaten ska bli färdig i ugnen - den står på lite eftervärme nu.

Jag har haft en bra dag idag också :). Lite energi har återvänt och tillsammans med lite tidspress inför avresan är jag nästan på hugget! I morse dammsög jag (ytterst välbehövligt) innan Kollegan och jag åkte ut till sportcentret och simmade. 1000 meter i ganska god takt och lite vattengymparörelser efter det kändes skönt.

Hemma igen har jag mest suttit i soffan och virkat på grytlappar. 4 stycken är klara förutom kanten och öglan, dessa ska iväg till Blekinge och konstrundan där i påsk. Det känns så skönt att få fart på fingrarna!

Nu ikväll har jag fått pausa dem, tyvärr. Jag ska på dubbelt födelsedagskalas imorgon eftermiddag, och den ena firaren, K, ska få ett par grytlappar i present. Jag ska bara virka dem först ... Det paret är i annat garn och annat mönster, och tar lite längre tid att göra än de andra. Så nu känns det en aning stressigt i magen. Jag hoppas på en bra film ikväll någonstans bland kanalerna, då går det genast lättare :).

Till Grekland har jag nu nystat färdigt det garn jag ska ha med mig dit. Och jag har mailat med min hyresvärd, som är snäll och hämtar upp mig vid båten när jag anländer om 10 dagar. 10 dagar! Jag har nog lite bråttom ...

2 kommentarer:

antitanti sa...

Oj ! Nu närmar det sig..härligt ! I morgon ger sig min dotter av till London på obestämd framtid för att se om hon kan få jobb där ett tag. Det blir spännande :)

Mitt grekiska liv sa...

Det är verkligen härligt :). Hoppas att det går bra för dottern - svenskar har gott rykte som anställda i England så chansen kan nog vara god!