söndag 16 mars 2014

Helgen är snart slut

Som sagt - dagarna rusar bort från mig! Nästa söndag kväll sitter jag här med väskorna packade och funderar på de sista småsakerna innan resan. Hoppas jag :). Annars ligger jag illa till ...

Igår var jag på ett dubbelt födelsedagskalas, hos Barnbarnstjejen och sonens särbo. De fyller år dagarna intill varandra och slog ihop kalasen. En livlig tillställning med många barn och ballonger runt benen :)! Massor av kakor och tårtor fanns det också.
Barnbarnstjejen var ju här i onsdags på sin födelsedag, och fick de flesta av sina presenter då. Men en STOR tavla tog jag med mig igår på bussen - i kulingvindarna som blåste här i Skåne ... Det var inte helt enkelt att få den helskinnad hela vägen, ska jag säga! Hon blev jätteglad, och den kommer att bli fin på hennes rum. Jag är nästan sugen på en sådan till mig själv också - men den passar inte in här hemma, tyvärr. Behåller jag lägenheten i Grekland skulle den passa jättebra där!
(man monterar själv ...)



Efter kalaset åkte jag ut till köpcentret utanför Grannstaden, som firade 40 år med en hel del bra erbjudanden. En del var inte så bra fynd som jag trodde, men jag hittade 3 nyutkomna pocketböcker för 40 kr/st - under halva normalpriset. Det blev också 2 par billiga tygkängor, som ska med till Grekland - jag tror inte att sandalvädret riktigt har hunnit till Smulan ännu :). Och till sist en axelbag i nylon som jag tänker använda som stor handväska på planet - rymlig och med många fack! Den var det 20 % rabatt på, så den kostade bara 79 kr. Fynd!

Väldigt trött och med huvudvärk kom jag hem vid 18-tiden och slängde mig i soffan ...


Idag har jag nästan stannat kvar där - med virknålen i handen. Några grytlappar och alla delarna till en sköldpadda är färdiga.

Men dagens "Greklandsnytt" är att jag kollat upp alla buss-, tåg- och båttider till avresan. Bussen hemifrån går halv 6 nästa måndag morgon.
Dessutom har jag letat genom alla garderober på jakt efter mina saronger, som jag är (nästan) säker på att jag tog hem och tvättade i höstas. Jag var helt säker ända tills de var omöjliga att hitta ... På kuppen blev det lite bättre ordning i garderoberna :)
Mitt hyreskontrakt har jag också letat fram - om det skulle behövas vid någon diskussion med hyresvärden jag ska flytta från.

Imorgon bitti kl 8 ska jag på promenad med Promenadkompisen :). Hoppas att det inte regnar - det gör det nu!

Inga kommentarer: