onsdag 12 mars 2014

Tiden rinner iväg ...

Eller, det är nog rusar den gör, tiden ... På alla sätt och vis.

Idag fyller min bästa Barnbarnstjej 15 år. Nu är hon på väg mot det stora, självständiga livet. Vacker och fin - på både utsida och insida - kan jag skymta delar av den kvinna hon kommer att bli.
Idag har vi fikat och frossat i härliga presenter :). Jag hade lyckats pricka rätt med kläder som var fina i hennes tycke, och det är så ljuvligt roligt att se henne lysa av glädje framför spegeln. För hon provade förstås allt meddetsamma!



Senaste veckan har också runnit iväg, på sitt sätt. Solen har skinit (äntligen) - och det har blivit en del promenader ner längs havet, med både Promenadkompis och Kollega. En fotbollsmatch i solsken har också avnjutits :). I helgen, var det. Idag har vi gymtränat också!

Eftersom jag nu förstått att jag faktiskt åker ner till Grekland väldigt snart, har jag också börjat på förberedelserna inför livet där. Och avslutandet av livet här hemma för ett tag framöver. Jag kanske är onödigt organiserad och strukturerad emellanåt, och det kanske måste vara så här tills pendlandet mellan två boenden blir en vana - men oj vad det är mycket att komma ihåg ... ordna, packa, handla, lämna över till post- och blomvakt, växla pengar (om man har några), meddela att och när jag åker, meddela att och när jag kommer ...

En stor del av gästrummet är nu upptaget av "saker som ska med till Grekland". I ordentliga små högar. Varje dag kommer jag på något mera - hämtar det och lägger i rätt hög :). Idag var det solglasögonen! Oumbärliga, fullständigt oumbärliga, i den grekiska solen. Det ska bli väääldigt spännande att se hur många  av mina högar som ryms i resväskan!

Förresten - grekisk sol? Idag har vi haft 10 grader och solsken här hemma i Skåne - i "min" del av Grekland var det 11 grader och mulet ...



Inga kommentarer: