lördag 29 mars 2014

Fjärilar

Det är lördag idag, och alla rekorderliga svenska hemmafruar städar på fredagar. Det vet ju alla. Det får alltså nu anses bevisat att jag inte tillhör just den rekorderliga skaran - jag städade idag istället. Men väldigt noga, vill jag påpeka. Jag har dammtorkat, sopat, tvättat golv och skurat badrummet. Och diskat. Och så har jag städat lika noga på mina båda balkonger.

Så hade det bara varit fredag, då hade jag varit väldigt rekorderlig.

Sedan satte jag mig på i solen på söderbalkongen med kaffe och smörgås till lunch. Där var det 20 grader i skuggan.



Efter att ha slumrat en stund på kökssoffan (det är ju otroligt vad jag sover hela tiden!) satte jag igång med mitt fjärilsprojekt. Hemma på IKEA köpte jag väggfästisar - 3 ark med fjärilar. En billig och bra "tavla" till köksväggen var det tänkt. Men hur det var, så passade de bättre i sovrummet, så nu har jag klistrat upp mina fjärilar. De flesta hamnade ovanför TV-soffan, men några har gett sig iväg på egen hand :). Det blev fint!




Inga kommentarer: