måndag 24 mars 2014

Första kvällen ...

Efter en ganska lång dag ... Den började vid kvart i 5 i morse och har fortsatt med en hel del resande, minst sagt. Nu är jag här - solen sken när jag kom och luften var ljum. Väldigt fuktigt är det förstås här ute på Smulan, omgiven av kallt hav som ön är.

Och det känns som hemma, till min glädje :). När jag skulle gå på båten ut hit stod en skotsk bekant bakom mig i kön. Det känns verkligen speciellt att åka till ett annat land och genast möta någon man känner! Sedan dess har jag träffat 10 bekanta till :) Så jag är välkomnad riktigt ordentligt! Och grekiskan kommer trillande riktigt snabbt, dessutom. Den kanske har lagt sig på plats under vintern?

Nu sitter jag nere på gyrosstället och äter kvällsmat. Datorn fick följa med. Gissa varför?

Det har förstås en aning att göra med att jag inte kommer att ha Internet de närmaste 10 dagarna. Inget eget i alla fall, jag ska kunna "låna" wifi från grannen under mig. Men henne har jag inte sett ännu. Förstås.
Vis av erfarenheten från förra året vågar jag inte vänta mig för mycket av löftet om tio dagar. Jag tror helt enkelt att det är helt säkert att jag inte får uppkoppling tidigare - sedan får vi se ...

Min nya lägenhet känns bra så här långt, halvinflyttad som jag är. 3 fullastade vändor med cykeln har jag hunnit med innan jag tog slut. Resten tar jag i morgon. Tror jag.
Jag kan också meddela att balkongräcket i förra lägenheten, som var trasigt redan när jag kom hit i augusti förra året nu är mera trasigt. Men huset är nymålat och fint och har fått nya nyckelbrickor till alla rummen. Det viktigaste först, naturligtvis :)!

Jag återkommer!

Inga kommentarer: