onsdag 5 mars 2014

Tränar och virkar

Det är vad jag gör idag ...

Min träningskompis Kollegan har kommit hem från semestern i Thailand - så nu återgår vi till vanliga vanorna :). Åtminstone tillfälligt, hmm. Idag blev det drygt en timmes styrketräning på gymet, det kändes minsann i orken att det var 3 veckor sedan! Men jag fuskade nästan inte alls ändå ... (det var bara den ena magövningen jag hoppade över, men jag ska bättra mig). (kanske).

Och så virkar jag på de små djuren till babymobilen - inte helt lätta att få till, ska jag säga. Jag har gjort alla delarna till en grå mus, och kropp/huvud till en rosa kanin. Sedan blev jag så trött, så trött där i soffhörnet. Lite frusen och lite huvudvärk också, så det blev en kopp te, ullsockor och en sjal runt axlarna.

Nu samlar jag mig för att steka upp köttfärsen som blev över efter middagen idag, så att jag kan äta den imorgon. Jag har fått en plats på bassängträningen imorgon inne i Stora Grannstaden, så det är skönt att ha åtminstone halvfärdig middag när jag kommer hem.

Igår fortsatte jag mitt testande av gratis/fynd-appar - det går mycket långsamt framåt med inlärningen ... Men tack vare hjälpsam personal på de olika ställena fick jag en gratis påse chokladkola (väldigt god) och en hamburgare för 5 kronor. Hamburgaren var inte god alls, så jag är glad att jag inte betalade mera.

Och så har jag börjat skriva lite listor ... Inför Greklandsboendet. Det närmar sig! Just nu inser jag att jag nog får börja sätta fart på förberedelserna! Det handlar ju inte riktigt om att bara packa lite ...

Inga kommentarer: