onsdag 26 februari 2014

Kan det vara solen?

Plötsligt hopar sig lite av varje ... Jag kan ha låånga trååkiga veckor emellanåt, då jag inte får så mycket gjort och inte är så aktiv. Och så kommer det en vecka som den här - som bara rusar förbi med allt möjligt! Trots att det inte alls såg ut att bli så?

Måndag var det tvättdag, och solen sken in i lägenheten, så plötsligt hade jag dammsugit överallt! Inklusive min inglasade balkong, det måste ju vara ett vårtecken så gott som något :). Barnbarnstjejen kikade in mellan skola och träning, så det blev gemensam (och lite nostalgisk för oss) middag: bakad potatis med stenbitsrom och rödlök i creme fraiche. En av favoriterna när hon var mindre.

Tisdagen har jag redan glömt bort, förutom att det blev en fartfylld kvällspromenad med Promenadkompisen i 45 minuter. Och virkning. Och igår kväll hittade jag en 50 kr-kod på nätet, för den köpte jag ett barn-memospel och la bara till 9 kr.

Idag har jag varit och handlat, packat och postat iväg ett grytlappspaket och skickat tillbaka ett sängöverkast som inte blev så bra som jag trodde ... Sedan till apoteket och hämtade ut mediciner - jag måste fylla förråden innan jag åker ner till Grekland. Därifrån till bussen mot sjukgymnastiken i Stora Grannstaden för bassängträning - 45 minuters vattengympa. Snabbt tillbaka till bussen och 20 min promenad hem från andra mataffären. Och så Barnbarnstjejen på besök igen :).

Jag har hunnit med att ordna hem ett par gratisvaror också - frukostflingor från Coop:s smaktest och en liten mineralvatten via Freebee.

Imorgon ska jag hem till Kollegan som är på semester - för att vattna blommor och släppa in en rörmokare. Sedan blir det en tur till cykelaffären för att kolla cyklar, min trotjänare har nog tagit slut, tror jag.

Inga kommentarer: