måndag 17 februari 2014

Dags att börja planeringen ...

Nu börjar jag längta på riktigt efter mitt andra boende - det grekiska! Och det är här jag kommer att bo :).

Trots rejäl snuva och brist på kraft, så börjar ändå tankarna vandra söderut. Igår letade jag fram bilderna på den nya lägenhet jag ska flytta in i när jag kommer ner till min lilla Smula i slutet av mars. Och blev genast inspirerad, förstås. Ny lägenhet betyder ju lite trivsamt inredningspyssel - en sak jag verkligen gillar!

Det är en sparsamt möblerad och utrustad liten lägenhet jag har hyrt för det kommande året. Det innebär att jag kan göra ganska stor skillnad med ganska små medel. Några sängöverkast och kuddar, några tallriksunderlägg och lite bilder på väggarna. Så blir lägenheten plötsligt betydligt mera trivsam.

En del av vad jag behöver tar jag med mig ner dit, en del köper jag på plats. Tallrikar, tex, verkar bara dumt att frakta ner till Grekland i en resväska. Sköra och tunga!

I lägenheten jag bodde i förra året fanns grundutrustningen i kök och sängar, men en del "extra" har jag redan därnere. Som en kastrull, några slevar, extra glas, förvaringsburkar. Och lite andra saker som jag förstås har glömt.

Det är nu det roliga börjar - att tänka igenom och planera :) Nästan lika bra som att bo där sedan ...


Inga kommentarer: