lördag 8 februari 2014

Ordning och reda

Jag har piggnat till lite de senaste dagarna - och fått undan en del saker som förföljt mig längre eller kortare tid.

Igår lämnade jag in datorn för de sista finjusteringarna efter överflyttandet av allt innehåll på den gamla datorns hårddisk. Det har varit en rätt seg process, mest för att jag aldrig vill lämna den ifrån mig ... Nu fick datakillen ha den medan jag var och simmade mina 1000 meter på förmiddagen. Nu är allt klart! Hoppas jag ...

Eftermiddagen ägnade jag åt att röja upp i datorn - radera gammalt skräp jag trott att jag skulle behöva, bygga upp bättre strukturer för det jag har där etc. Jag passade också på att säga upp ett abonnemang och att meddela mitt intresse för att ställa upp som valförrättare till höstens val. EU-valet nu i vår blir svårt - då är jag i Grekland :).

Jag skrev också, IGEN, till det danska företag som lovat skicka mig ett par Nike-skor men som inte gjort det. Redan innan jul skrev jag och undrade - då var det leverantören som var sen. Och sedan dess har det inte hänt något alls. Grrr.

Jag fick också sorterat lite bland kvitton, när jag letade efter kvittot på baddräkten jag köpte i augusti och som nu slutat vara elastisk. Längre än så ska en baddräkt hålla, anser jag alldeles bestämt, så idag var jag tillbaka med den till affären. Butiksägaren skulle lämna den vidare till leverantören, och höra av sig med besked.

På hemvägen gick jag inom mataffären och handlade lite. Där hämtade jag också ut ett paket kikärtor jag fått en gratiskupong till :). Jag vet inte riktigt vad det ska bli av dem - ärtsoppa eller hummus, tror jag.

Solen har skinit lite här idag - det piggar också upp! Och väcker min längtan efter Grekland och våren och solen och promenaderna ...

Inga kommentarer: