måndag 3 februari 2014

Extra träning

Minsann! Jag har nästan dubbeltränat idag :)

Först en morgonpromenad med Promenadkompisen i sådär 35 minuter. Den blev lite avkortad eftersom det var glashalt nästan överallt. Dimman låg tät i morse och frös mot marken. Vi brukar gå en timme eller en och en halv, så den rundan räknas inte riktigt som en hel träning.

Men sedan blev det mera allvar av. Efter en kopp kaffe kom Kollegan och hämtade mig för en timmes gymträning, vi kände oss alldeles fantastiskt duktiga! Träna en måndag - det brukar vi aldrig göra ... Pluspoäng till oss!

I eftermiddags kom Barnbarnstjejen på fika innan sin fotbollsträning. Hon var full av träningsvärk i benen efter specialträning för knäna igår. Tydligen en riktig genomkörare! Men trots värken gav hon sig ändå av med glatt mod när det var dags.

Nu beger jag mig mot soffhörnet och min virkning - turkos grytlappar är beställda med det snaraste. Jag är nyfiken på ett svenskt husprogram vid 20-tiden - "Husdrömmar". Idag handlar det om ett familjehus som ska producera mer energi än det använder. Spännande!

Dagens bidrag till finanserna var två kuponger till Citygross, som ger 10 % på ett köp vardera. Tråkigt nog slopar de rabatten (12 %) på frukt och grönt framöver - den har sparat några hundralappar åt mig det senaste året! De tänker sig andra typer av erbjudanden istället, jag får hoppas på att det blir något som passar mig.

Inga kommentarer: