tisdag 11 februari 2014

En helt vanlig tisdag

Och jag har varit på storstadstripp, precis som jag brukar på tisdagar. Det var väldigt segt att komma upp ur sängen i morse ... Men iväg kom jag.

Tröttheten berodde säkert på all min fantastiska träning igår :) Inte konstigt att man blir utmattad! På förmiddagen var jag och Kollegan på gymet och jobbade på, och framåt kvällen dök Promenadkompisen upp för en kvällspromenad. Det blev nästan en timme i rask takt :)
Gissa om jag kände mig duktig!

När jag ändå var ute på vift idag, passade jag på att ordna ett par ärenden. Först letade jag upp en Coop-affär så att jag kunde hämta ut förra veckans Smaktest-vara - créme fraiche. Sedan gick jag in till optikern och hämtade ut mina nya glasögon - perfekta!

De där glasögon är en historia för sig, förresten. För 1½ år sedan köpte jag nya glasögon, med mörkblå bågar. Redan i somras tyckte jag att de inte var så blå längre, och mindre och mindre blå har de blivit sedan dess. Mest bruna, tyckte jag. Dessutom hoppade det ena glaset ut flera gånger och var svårt att få dit igen, även för optikern.

När jag kollade lite visade det sig att garantin gällde fortfarande, så jag fick ett helt nytt par glasögon :). Med nya glas och allt. Det innebär ju att jag slipper köpa nya på ett tag - annars brukar jag byta vartannat, vart tredje år ungefär. Och jag har ovanligt blå bågar ... Vi får väl se om det här paret håller färgen bättre.

Och långt om länge kom så presentkortet från Hollister-affären, på 160 kr. En kompensation för mina extra resekostnader när jag skulle byta Barnbarnstjejens konfirmationsklänning innan jul. Den jag köpt var sned i fållen, men när jag kom för att byta fanns det bara en klänning kvar - som var ännu snedare ... Sedan dess har jag försökt få en bättre sydd klänning/ avdrag på priset/ resekostnaderna ersatta. Inte helt lätt! Sådana beslut kan inte butiken fatta - det måste gå genom deras kundtjänst i USA. På engelska ...

Uselt, uselt, uselt. Någon annan klänning fanns inte. Prisavdrag kunde jag inte få eftersom "de bara säljer perfekta kläder". Jag kunde däremot lämna tillbaka klänningen och få pengarna tillbaka. Men Barnbarnstjejen vill ju behålla sin konfirmationsklänning, som är så speciell för henne.

Men den extra resekostnaden fick jag till slut ... Aldrig mera Hollister! (när vi löst in presentkortet, förstås).

Inga kommentarer: