söndag 2 februari 2014

Söndagsutflykt

Eller ska jag kanske kalla det en söndagsinflykt? Hur som helst, efter frukost och kaffe och strykning bestämde jag mig hastigt och lustigt för att åka till det stora köpcentret utanför Grannstaden.
Solen kikade fram lite och en hel del av snön regnade bort igår - det var nästa en gnutta vårkänsla i luften :)

Jag gick runt i en hel del affärer och kikade - särskilt i de affärer jag såg skyltar med halva reapriset eller 70 % rea. Jag hittade en vårblus och 5 par strumpor till mig själv och lite småsaker till Barnbarnstjejen till en billig peng. Sedan blev det Panduro - där mitt egentliga ärende fanns.

Jag ska ju virka en babymobil innan april, och jag behövde en frigolit-ring som stomme att hänga figurerna i/runt. Nu har jag den :) Och så fyllde jag på med några extra nyckelringar till ev. hjärtan eller annat smått. När jag får lite garn och lite lust över ...

Till min grekiska resa hittade jag 3 pocketböcker och en säsong av "Herrskap och tjänstefolk" på dvd för 10 kr/styck. Det var visserligen säsong 2, men nere på Smulan är jag inte så noga när jag tröttnat på grekiska tv-kanaler :)

Det börjar närma sig lite nu ... Mindre än två månader till avresa, och jag börjar längta lite ...

Inga kommentarer: