torsdag 6 februari 2014

Mystisk post

En av roligheterna med att leta efter gratissaker - det är att det trillar in allt möjligt och omöjligt i postfacket :). Ofta har jag hunnit glömma vad jag hittat på, så jag kan inte ens gissa ...

Idag var det en sådan rolig dag. I postfacket låg det ett brev med avsändaradress Munchen, och ett litet paket. Inte förrän jag öppnade dem förstod jag vad jag ordnat hem. Från ett engelskt panelundersökningsföretag, adress Munchen, kom ett presentkort på Åhléns, 50 kr. Belöning för utförda undersökningar.

I ett paket låg ett par "in-ear"-hörlurar, röda och fina. I en liten söt ask, dessutom. Det var en gratispresent från Finncrisp, för att jag köpt 3 produkter och skickat in streckkoderna. De var snabba, får jag säga! Jag tror jag skickade in koderna i slutet av förra veckan, och hörlurarna är redan här. De ska också stoppas ner i necessären jag ska ge Barnbarnstjejen till träningsresan :)

Jag har klippt mig idag :). Och lämnat tillbaka böcker på biblioteket. Och kopierat ett viktigt papper (min egen skrivare vill inte acceptera den nya färgpatronen, trots att den är original). Och så bokade jag tid åt datorn imorgon, den ska kompletteras med de sista sakerna från den gamla kraschade datorn.

På sätt och vis var livet enklare utan alla dessa tekniska prylar som måste tas om hand nuförtiden. En bra stund idag har jag ägnat åt att försöka lista ut varför det inte går att ladda över e-böcker från datorn till läsplattan? Trots idoga försök, kan jag berätta ...

Till slut insåg jag att minnet är fullt - det får inte plats fler böcker. Och jag minns ganska tydligt att försäljaren sa att den skulle rymma flera hundra böcker ... Just nu innehåller den runt 20 st. För säkerhets skull köpte jag ett extra minneskort till plattan. Jag läser ju jämt.

Det minneskortet ligger nere i lägenheten i Grekland ... Tror jag. Annars vet jag inte var det kan finnas ...

Anledningen till allt detta arbete är förstås att jag köpte på mig några e-böcker igår kväll, via dito och bokon. Jag kikar in där då och då för att se om de har bra erbjudanden på böcker jag blir nyfiken på. Det hade de igår.

Caitlin Morans Konsten att vara kvinna och Morantologi, Jojo Moyes Livet efter dig och Arto Paasilinnas Hoppsan, jag är död. Det är mina bokfynd :) Nu klarar jag mig en vecka eller så nere på Smulan.

Inga kommentarer: