onsdag 5 februari 2014

En bra dag

Jag tror jag har en riktigt bra dag idag :) Solen skiner, till att börja med, och det känns mycket ljusare även inomhus.

Så har Kollegan och jag varit på gymet och tränat en timme. Nu igen! 2 gånger den här veckan ... Det kändes riktigt bra det också :). Och jag har inte ens haft träningsvärk efter måndagsträningen. Jag är alltså i god form, eller hur? (haha ...)



Efter en lite slarvig fika tog jag cykeln ut till sportaffären, som har rea just nu. Det blev inte så stora inköp, men jag hittade 3 par ankelsockor för 79 kr. Och så köpte jag sporttejp till Barbarnstjejen - jag håller på att fylla en liten necessär med användbara småsaker till hennes träningsresa till Turkiet över påsken. Till väldigt liten kostnad, hoppas jag :)

Från sportaffären till mataffären, där jag passade på att storhandla. Så gott jag kunde - det är inte så lätt när man bara är en person i hushållet. Men ändå, jag hade nämligen fått en rabattkupong på 10 % på ett helt köp - den ville jag utnyttja till så mycket som möjligt (67 kr)! Jag kunde också hämta ut en burk pesto helt gratis, hemklickad tidigare idag via Barilla (20 kr). Jag använde rikspresentkort från Pointshop att delbetala med, 150 kronor. 237 kr sparade :)

I postfacket, när jag kom hem, låg det ett paket med 10 st godispåsar jag fått som bonus från Pointshop.

Och till sist - i mailen fanns ett meddelande att jag blivit utvald att testa ett mobilabonnemang från Hallon i 3 månader, med surf och allt! Värde 249 kr/månad.

Ibland funderar jag på om det verkligen är lönt att lägga tid och energi på att leta efter gratis och erbjudanden och fylla i panelundersökningar ...
Ibland funderar jag inte alls på det. Det är riktigt lönsamt!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Även om det bara är lite man får just för stunden vid en undersökning, så får man tänka att det blir mycket i slutänden :-)

Mitt grekiska liv sa...

Helt sant :) Så får man ju sina "skördedagar" också, som idag!
Fortsätter du vip:a på pointblog, eller går du över helt till den nya? Jag kikar in där ibland.