onsdag 19 februari 2014

Några små bidrag

Här sitter jag i soffhörnet, mätt och belåten efter köttfärslimpa till middag. Med ugnsstekta morötter till - mmm, så gott! De senaste dagarna har jag hämtat middagsmaten och brödet ur frysen - med tanke på hur fort Greklandsresan närmar sig måste jag börja tömma den på sitt innehåll.

De båda resorna jag gjorde förra året var så pass långa att jag funderade en del på det där med elen. 10 veckor på våren och 9 veckor på hösten var jag iväg. Tillräckligt länge för att det verkligen skulle vara lönt att stänga av frysen och dra ut alla kontakter så att inga apparater stod på standby. Klockradion behövde verkligen inte stå och ticka, heller ... Lampan med transformator som står och alstrar värme - ut med kontakten!

Det gjorde också skillnad - min elkostnad sjönk mer än beräknat.

Genom att vakna okristligt tidigt (10 i 4!) och inte somna om kunde jag vara på alerten i morse och klicka hem några varor för att spara på hushållskassan. 1 liter citron/vindruvsjuice från God morgon och 4 lyxiga chokladlakrits-kolor från Lindegårds. De har en del ekologiskt i sitt sortiment, så om kolorna dessutom tillhör den delen av sortimentet blir jag ännu gladare :)

Lite senare idag blev jag smaktestare hos Coop den här veckan också - det ska bli Skagenröra när jag kommer förbi en Coop-butik.

Nu blir det virkning.

Inga kommentarer: