fredag 31 januari 2014

Titta, det snöar!

Kollegan och jag var borta i simhallen på förmiddagen idag. Det var ett tag sedan, så jag fick kämpa med mina 1000 meter! Muskler är en färskvara, kan jag tala om :) De försvinner snabbt ...

När vi kom ut stannade vi överraskat till och bara tittade: Oj, så det snöade! Stora vita flingor som la sig direkt - ett par centimeter hade det redan då kommit. Ovanpå den där flygsnön vi fått den senaste veckan.

Det fortsatte att snöa några timmar - jag var bortom vårdcentralen för provtagning lite senare och när jag kom ut efter 20 minuter låg det 3 cm på min cykel. Det gick inte så bra att cykla ... Underst ligger det ojämn is, sedan flygsnön i sliriga små vallar och överst några centimeter nysnö.

Nu sägs det att det ska regna imorgon. Trist! Jag gillar snö bättre än regn :) Åtminstone på vintern.




Dagens gratisavdelning innehåller 3 små prover på olika hudkrämer som jag tiggde till mig på apoteket. Jag postade iväg 3 streckkoder från Finncrisp, och ska få röda små hörlurar i gengäld så småningom. De tänker jag ge Barnbarnstjejen, att ha när hon löptränar. I påskägget, kanske :)

En av hennes födelsedagspresenter kom med posten idag - 2 par Björn Borg-trosor, inköpta till hyfsat pris på nätet.

Middagen blev hämt-pizza och nu blir det soffhörnet med virkningen resten av kvällen.



2 kommentarer:

Lisa sa...

Här är det töväder. Mer och mer så ser jag hur det blir blaskigt och slaskigt ute. Inte roligt. För trots att jag är vinterhatare, så har jag hellre snö än slask och blask.

Mitt grekiska liv sa...

Idag är det inte mycket kvar här - det regnade mycket riktigt bort igår.
*surar*