måndag 20 januari 2014

Flitig måndag

Nu är jag riktigt nöjd med mig :)


Av dagens  lilla "att göra"-lista återstår nu ingenting! Trots att jag sov till kvart över 9 ( och det bara för att jag var vaken mellan halv 5 och halv 7) så fick jag bra energi efter morgonkaffet.

Extra nöjd känner jag mig med att ha fått bort ett par "surdegar", sån't som man borde gjort för längese'n ... En av dem var att ringa om en tid till cellprovstagning, nu är det gjort och jag fick en tid redan nästa vecka! Redan när jag kom hem från Grekland i höstas låg det en kallelse till en privatklinik inne i Stora Grannstaden. Jag blev irriterad över att ha blivit "utsåld", och skulle ringa och kolla varför jag inte kunde gå kvar här i min egen lilla stad, inom det offentliga. Innan jag skulle tvingas ge med mig och gå till de där privata uppköparna.

Jag ringde idag :) Och visst kunde jag få gå kvar här, alldeles som vanligt. Det var bara det att de inte fick skicka ut reklam till mig ... Eftersom de är offentliga.

Nästa surdeg var att ringa om ett nytt par skoinlägg. Jag fick inlägg för första gången i höstas och ganska snart försvann mitt fot-onda jag haft i flera år. Men jag fick bara ett par, för att kolla först att de fungerade. Nu har jag fått en ny tid dit :)

Den tredje surdegen var att gå bort på vårdcentalen och ta mina blodprover. Som jag skulle ha tagit innan jul ...

Förutom dessa fantastiska insatser en måndagsförmiddag har jag också varit på återvinningen med plast, pantat returflaskor, handlat mat, lämnat tillbaka böcker på biblioteket INNAN de var försenade och slutligen fyndat en snygg kortärmad tunika till halva reapriset, 99 kr. Och postat ett paket med 21 st grytlappar till min vanliga beställare. Ännu ett litet bidrag till min Greklandshyra :)

Sedan ringde Barnbarnstjejen och ville prata en lång stund :) Hon lyser alltid upp min dag när hon hör av sig eller kommer på besök.

Nya surdegar imorgon ...

Inga kommentarer: