lördag 18 januari 2014

Min lördag

Jag vaknade till blåst och snöfall i morse ... Och kände samtidigt att dagsljuset börjar förändras - det är lite ljusare ute. En liten, liten aning om vårljuset kanske. Lustigt nog ger den här lilla tonen av ljus mig genast mera lust, så förmiddagen ägnade jag åt stryktvätten. Bara två dagar efter min tvättdag! Snudd på rekord ...

Promenadkompisen ringde vid lunchtid och behövde frisk luft. Hon har varit sjuk i veckan, så hon behövde nog vädras ut lite :)
Jag gav mig av i blåsten, de 20 minuterna bort till henne tog en halvtimme idag. En halvtimmes promenad tillsammans blev det i nytt snöfall, då hann vi lite lagom prat på vägen! Sedan vände jag hemåt igen - den här gången med vinden i ryggen.

Affären ligger på vägen, så jag fyllde på lite i förråden. Middag, glödlampor och ett par små virk-böcker till det. Båda har amigurumis som tema, och det var jättebra att jag hittade dem! Den ena har jag lånat om och om igen på biblioteket! Bra pris var det - 108 kr för båda :)

Nu har jag kålpudding i ugnen - en av mina favoriträtter :) 6 portioner, att frysa in till dagar jag inte har lust med matlagning ...

Nu blir det soffhörna och virkning framför tv:n.

2 kommentarer:

antitanti sa...

Kikar för att se hur du har det :-) Kan tala om att vi också fått snö och hårda vindar så i dag har det blivit innepyssel. Ser fram emot att få se lite söta amigurimisar sen :-)

Mitt grekiska liv sa...

Naturligtvis! Jag ska bara lista ut bildfunktionen först ... Själva virkandet går nog fortare :)
Har inte du någon vardagsblogg? Det känns lite tomt efter er :(