torsdag 30 januari 2014

Stadsresa med lunch

Idag har jag varit på resa till Stora Grannstaden. Detta pga en läkarkonsultation inne på Sjukhuset på eftermiddagen. Då passade jag på att boka lunch med mamma nere på sta´n, på en av våra favoritrestauranger. Just idag valde vi entrecote och bearnaisesås båda två, men de har en hel del annat gott också - framförallt Japan-inspirerat.

Det är härligt att sitta i lugn och ro med god mat mitt i veckan, och småprata om lite allt möjligt. Att gå på restaurang känns lite lyxigt för mig fortfarande - åtminstone här hemma i Sverige. Nere i Grekland är det mer en del av vardagen.

Efter läkarbesöket gick jag bortom Coop för att hämta ut det gratis kaffepaket jag klickade hem förra veckan som Smaktestare. Det var mörkrostat, som jag nästan aldrig dricker, så det kan ju bli intressant att prova.

Väl hemma hittade jag en liten hudkräm i brevlådan, en välkomstpresent från "Beauty Club". Tack, tack! Och ett sista (?) rikspresentkort, på 100 kr, från Pointshop/Pointblog, som jag bloggat ihop till tidigare. Tack igen!




Och i mailen hittade jag ett erbjudande om att prova Mastercard via SAS, där jag är medlem i bonusprogrammet Eurobonus. Varje gång jag flyger tjänar jag poäng jag sedan byter mot presentkort.
Nu fick jag ett avgiftsfritt första år, och 10 extrapoäng för varje 100 kr jag handlar för. Och 7000 extrapoäng som välkomstbonus. Jag bestämde mig för att prova! Jag har aldrig provat Mastercard tidigare - främst för att deras årsavgifter är högre än VISA:s.

Några små bidrag till ekonomin blev det alltså även idag :)

Inga kommentarer: