tisdag 21 januari 2014

Nya fynd


Jag har varit på fyndar-jakt idag :) När jag ändå var på en tur till Storstaden letade jag mig genom några av de affärer som erbjöd halva reapriset. Där är det minsann läge för ekonomiska fynd just nu!



Jag åkte hem med två tröjor, en kul tygkasse och en duschkräm för 110 kr. Dessutom hittade jag ett duschdraperi och två flätade "torgväskor" till min grekiska lägenhet, två magiska handdukar och två barn-badlakan med hätta - för bara 142 kronor :). Det innebär att jag fixat flera av vårens alla födelsedagspresenter i ett svep! Och ett par små extrapresenter - när jag blir bortbjuden eller bara har lust att ge bort för att det är en trevlig tisdag eller så ...

På vägen hem hämtade jag ut en flaska akacie-honung från Coops Smaktest, helt gratis. Värde 35 kr.

I posten hittade jag två presentkort, ett till en skoaffär på 100 kr och ett till en mataffär på 50 kr. Båda beställda för intjänade panel- och klickpoäng - alltså också gratis :).


Riktigt glad blev jag också när jag dessutom fick sms från min grekiska väninna, som befinner sig i Sverige just nu :). Hon ville få till en fikaträff - självklart! Torsdag hoppas jag att det där fikat kan bli av.

Summa summarum: en riktigt trevlig dag!

3 kommentarer:

Lisa sa...

Oj! Nu blev jag nyfiken på vad det är för magiskt med handdukarna....

/Livets-virrvarr

Lisa sa...

Oj! Nu blev jag nyfiken på vad som är magiskt med handdukarna...

/Livets-virrvarr

Mitt grekiska liv sa...

En "magisk" handduk är en väldigt hoppressad och vakuumförpackad tunn frottéhanduk, ofta med en rolig text eller bild på. I förpackningen är den som en tändsticksask ungefär, när man tar ut den och lägger den i vatten växer den! Liten och rolig extrapresent, och behändig till resor. 4.50/st betalade jag :)

Roligt att du kikar in :) Jag läser din pointblog då och då också! Ser att du är utan handarbete - hu så hemskt! :)